Triki i porady o pozycjonowaniu, nowości w SEO dla sklepu, bloga i firmy

W marcu 2019 mieliśmy zmianę w algorytmie Florida 2, który wymierzony był między innymi w… cwaniaków ;-). Są jednak triki, które w stu procentach należą do white seo i żaden update ich nie ukarze. Poniżej kilka porad, o tym jak pozycjonować sklep, bloga i stronę firmową.

Co nowego w pozycjonowaniu w 2019?

Poprawka do algorytmu Florida 2 wymierzona jest w tych, którzy stosują przesycenie treści słowami kluczowymi, jak i również w tych, którzy używają systemów wymiany linków. Zatem pierwsza moja porada to taka, że nie warto uciekać w świat black hat seo i kropka!

Zobacz też: Pozycjonowanie sklepu Shoper >

Każdy pozycjoner poszukuje magicznego narzędzia, które sprawi, że strony wybiją się w rankingu Google. Niestety, z biegiem lat, niewiele pozostało trików seo, które można wcielić w życie, polepszyć pozycję strony i nie dostać filtra (luba bana). Wiele porad skupia się na zasadach, które każdy zna, a niektóre triki są już nieaktualne. Ale istniej kilka trików i w kolejnych aktualizacjach. Nieważne, czy robisz SEO dla sklepu, bloga, czy strony firmowej, bo wiedza jest ta sam. Zatem poniżej poradnik dla średniozaawansowanych i ambitnych pozycjonerów.

“Taktyka jest to natomiast sekwencja technik prowadząca do celu finalnego” (ktoś tam)

Porady i triki w SEO 2019

Dobro powraca, więc jeśli poniższe porady są wartościowe, proszę wrzuć to na FB, Twittera itp. Dzięki!

Facebook o Twitter Twórz posty, które nie zawierają klikalnego linka. Wklejaj nazwę domeny z przedrostkiem (https) wmieszaną w treść. Czyli piszesz, że na stronie pozycjonowanieseo24.pl są ciekawe artykuły o pozycjonowaniu. Roboty Google przemierzają te adresy i dają moc stronie pozycjonowanej. Są to bezpieczne linki i nie da się z nimi “przesadzić” To super white hat seo 😉
Linki z PDF’ów Twórz dokumenty PDF z linkiem wewnątrz. W sieci są świetne narzędzia, które wygenerują gotowy PDF na podstawie Twojej strony. Pamiętaj jednak, że dokument powinien zawierać dużą ilość wartościowego tekstu. Wewnątrz możesz dodać link z parametrem follow, ale uważaj na anchor. W tym przypadku, zalecam neutralny anchor (“adres domeny” lub “zobacz tutaj”). Bowiem dokument może znaleźć się na zewnętrznej domenie, wiec nie jest to bezpieczne wewnętrzne linkowanie. Wiele testów daje wiarygodne wyniki, które świadczą, że linki z dokumentów PDF mają dużą moc SEO.
Kolory w tekście Oprócz pogrubień, stosuj podmianę koloru tekstu. Nawet całe paragrafy mogą mieć inny kolor niż pozostałe akapity. Ten zabieg sprawia, że Google uzna stronę za przekonywującą dla odbiorcy, że autor chce przekazać ważne treści. Jednak nie przesadzaj z tęczą, bowiem, na próżno w top 10 szukać stron, które emanują całą paletą barw. Zastosuj 2-3 różne kolory.
Meta Tagi z synonimami Słowa kluczowe nie są złe, jeśli nie tworzą dodatkowych podstron z tą samą treścią. Zalecam, by tworzyć słowa kluczowe 2-3 wyrazowe, ale nie zezwalać na indeksowanie tych podstron. Zatem słowa kluczowe w meta tagach to bezpieczna praktyka o ile: nie przesadzisz z ilością, zastosujesz synonimy, nie powtarzasz jednego wyrazu wielokrotnie. Zauważ, że prawie wszystkie strony z TOP 10 mają wiele słów kluczowych w sekcji meta.

Poniżej zapraszam na felieton o keyword stuffingu, który negatywnie wpływa na pozycjonowanie strony.

Pozycjonowanie trudniejsze, co się zmieniło?

Pozycjonowanie, to ciężka praca i jest trudniej. Już nie wystarczy mieć wartościową treść.

Tak, pozycjonowanie stron internetowych jest coraz trudniejsze, głownie za sprawą zmian algorytmu. Google skutecznie “utrudnia wbijanie się do topów”. To, co działało 10 lat temu jest wiedzą bezużyteczną i może zagrozić stronie internetowej. Pozycjonowanie stało się trudniejsze i droższe, bo praca skupia się na innych czynnikach. Więc, aby triki i porady z powyższej tabelki zadziałały,trzeba spełnić kilka warunków.

“Niełat­wo jest udzielać mądrych rad, lecz jeszcze trud­niej umieć ich słuchać i do nich się zastosować.”

  1. Strona musi być dostosowana do mobilnego skanowania.
    Bowiem, Google ustaliło, że robot mobilny, to ten podstawowy i to on bada stronę internetową i sprawia, że jesteśmy wysoko lub nisko w wynikach wyszukiwania. Zatem wiele porad dotyczących wersji na PC się zdezaktualizowało. Skupiaj się na odpowiednim działaniu wersji mobilnej. Tutaj zrobisz test, czy Twoja strona działa na mobilu >
  2. Strona internetowa musi szybko się ładować.
    Google podsyła nam narzędzie do testowania szybkości ładowania strony. Bowiem ludzie chcą, by domena szybko załadowała swoją zawartość. Musisz wypaść przynajmniej średnio (na pomarańczowo) w tym teście, by jakiekolwiek triki w SEO mogły zadziałać. Tutaj sprawdzisz szybkość ładowania strony >
  3. Unikalna treść.
    Niedopuszczalnym jest, by na stronie znajdowały się teksty skopiowane z innej domeny. Tak samo, nie można kopiować treści ze swojej strony i powielać jej na innych podstronach. To jest “duplicate content” i z takim materiałem daleko nie zajedziesz. Nie ma się co łudzić, ze podmiana kilku wyrazów, w czymś pomoże. Lepiej wywalić podejrzane podstrony niż mieć niepewną unikalność.
  4. Poprawne indeksowanie.
    To jedna z podstaw audytu seo, która wykazuje, czy serwis internetowy może być, w ogóle, zaindeksowany przez wyszukiwarkę (znaleźć się w jej bazie). Sprawdź, czy plik robots.txt nie blokuje przypadkiem ważnych podstron. Ważne jest też, by zezwolić na indeksowanie grafiki w Google Images.
triki i porady w seo
Niektóre triki zadziałają tylko wtedy, gdy spełnisz inne warunki SEO, takie jak poprawna optymalizacja strony.

Czy pozycjonowanie sklepu i bloga jest trudniejsze?

Wiele osób pyta, co jest trudniejsze; pozycjonowanie bloga, czy sklepu? Bez wątpienia trudniejsze będzie wypozycjonowanie sklepu internetowego, bo musisz zmierzyć się dużą konkurencja, a i o oryginalność treści, ciężko zadbać. Z kolei blog opiera się na artykułach, które nie mają ograniczenia merytorycznego i dużo prościej stworzyć dziesiątki unikalnych wpisów.

Jednak,jeśli uda się Tobie przełamać bariery, to stworzysz opisy produktów do swojego sklepu, które będą inne od tych, które są już w internecie. Bowiem oryginalność treści to podstawowy czynnik SEO.

Kiedy zobaczę efekty pozycjonowania strony?

Wiele osób wprowadza miany na swoich stronach, czeka dwa tygodnie i niewidząc rezultatów zniechęca się do dalszej pracy. I tu jest zasadniczy problem, bo efekty działań SEO widać po 3-4 miesiącach. Zatem cierpliwość to podstawowa cecha specjalisty SEO i efekty swojej pracy widzą tylko ci, którzy wytrwali do końca. Dlaczego? Dlatego, że napisanie 10 artykułów, lub opisów do sklepu to za mało, by Google uznało całą domenę za wartościową. Wyszukiwarka ocenia całą treść na stronie i przyznaje wyższy ranking całej domenie (trust rank). Zatem powodzenia i zapraszam na kolejne porady i triki w ciągu najbliższych tygodni. Powodzenia!

PS. Poniżej Tweet od samego Google o najnowszej zmianie w algorytmie. Warto subskrybować ten kanał, by nie przegapić aktualizacji.

Print Friendly, PDF & Email