Pozycjonowanie sklepu internetowego – nowe SEO, jak to zrobić?

Stare zasady dotyczące skutecznego pozycjonowania poszły do lamusa, więc dzisiaj o tym, jak wypromować swój sklep internetowy (Shoper i inne). Dobra wiadomość to ta, że jest to stosunkowo prosta czynność, a zła to ta, że musisz włożyć sporo wysiłku i zaangażowania. Poniżej poradnik SEO z wieloma ciekawostkami.

Zainteresowanie, to nowe SEO 5 dobrych praktyk
Pozycjonowanie sklepu Shoper Inne porady
shoper-pozycjonowanie
Shoper ma wiele udogodnień służącym pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie sklepu (Shoper i inne)

Sklep internetowy oparty na jakimkolwiek skrypcie lub platformie jest po prostu kolejną stroną internetową, która musi walczyć o uwagę użytkowników. Więc prócz ciekawych treści podanych w odpowiedniej formie, sklep potrzebuje własnego charakteru wpadającego w pamięć. Do tego potrzebne są odpowiednie narzędzia SEO, dzięki którym twój biznes będzie dobrze widoczny w sieci, a konkretnie – widoczny w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego sklep musi zostać zapamiętany? Nie, nie dlatego, że tak mówią wszystkie poradniki marketingu. Chodzi o coś więcej.

Zainteresowanie odbiorcy to nowe SEO

W związku z tym, że wyszukiwarka Google ma swoją przeglądarkę Chrome oraz statystyki Analytics, to z łatwością przychodzi im zbadanie, jak odbiorca zachowuje się ba Twojej stronie. Po prostu ludzie sami pozwolili, by Google wiedziało o nich wszystko. Dlatego zdobywanie linków w celu wypozycjonowania sklepu stało się mało opłacalne. Są bowiem lepsze metody, by ustalić pozycję strony w rankingu.

Dlatego musisz sprawić, by Google “zauważyło”, że internauta jest zainteresowany treścią w Twoim sklepie. Każdy użytkownik, to odrębny adres ip i inne cyferki, które świadczą o jego unikalności. Jeśli 80 ze 100 osób, które wejdzie na Twoją stronę pozostanie na niej dłużej lub przejdą do kolejnej podstrony, to tym samym da sygnał dla wyszukiwarki, że w tym sklepie faktycznie jest coś ciekawego, coś wartego uwagi. Dlatego też po założeniu sklepu przez 2-3 miesiące nie możesz wzbić się w rankingu Google, bowiem potrzeba pewnej liczby użytkowników, którzy wygenerują dane, które pozwolą na ustalenie pozycji.

Nie wiadomo dokładnie, ile osób musi odwiedzić przykładowy sklep lub inny portal, by powstała dostateczna ilość danych potrzebnych dla Google, być może jest to 1000, a może dużo więcej. Dlatego warto zainwestować w reklamę, by ściągnąć ludzi na swój portal, ale warunkiem jest, by w tym momencie strona generowała zainteresowanie.

seo generator

1. Nazywaj swoje produkty trochę inaczej

W związku z tym, że nie masz szansy na pozycjonowanie sklepu na frazy, które mają dużą konkurencję w Google, to postaw na tytuły, które nie mają konkurencji. Zamiast nazywać swój produkt “Myjka ciśnieniowa Karcher” wybierz frazę “Mocna myjka ciśnieniowa” Po prostu sprawdzaj, jaka nazwa ma mniejszą konkurencję. Jednak, gdy wpiszesz słowa niezwiązane z treścią strony, to ludzie zbyt szybko będą opuszczać Twój sklep, a tym samym “wyślesz” informację dla Google, że na tej stronie nie ma nic ciekawego.

2. Opis produktu unikalny

Bez wątpienia to najważniejszy czynnik w w pozycjonowaniu sklepu, by opisy produktów nie były skopiowane z innych stron. Wprawdzie Google kiedyś obiecywało, że “duplicate content” nie dotyczy sklepów, ale te słowa nigdy nie były cytowane przez uznane źródła. Zatem przyjmijmy, że opis produktu musi być całkowicie unikalny. Oczywiście nie możesz zmyślać, ale prawie w każdym zdaniu można nanieść poprawki, by różniło się ono od pierwowzoru.

3. Długość opisu ma znaczenie

Jeśli Twoja konkurencja stosuje opisy 100 – 200 wyrazowe to masz spore pole do popisu. Po jakimś czasie zauważysz, że produkty z obszernymi opisami lepiej się pozycjonują. Poszukaj jak najwięcej informacji o produkcie i stwórz z tego obszerny materiał. Oprócz czynników SEO, Twój klient lepiej oceni ofertę, której sprzedawca poświęcił tak dużo czasu

4. Zdjęcia i filmiki

Korzystaj z faktu że w sklep Shoper ma możliwość zamieszczania zdjęć i filmów w opisie produktu. Ma to podwójne znaczenie w pozycjonowaniu. Po pierwsze robot Google widzi, że chcesz zainteresować swojego odbiorcę i urozmaiciłeś treść zdjęciami i filmikami. Po drugie, klient, który “zaczepi oko” na filmiki, pozostanie na Twojej stronie znacznie dłużej niż u konkurencji, a czas spędzony an to ważny czynnik w pozycjonowaniu.

5. Linkuj się z bloga

Linki to nadal ważny czynnik w pozycjonowaniu sklepu, ale nie najważniejszy. Zatem linkuj z głową. Pod żadnym pozorem nie linkuj każdego produktu ze swojego sklepu. Bowiem Google nie lubi “podlinkowywania wpisów”. Z jednego bloga możesz odprowadzić 2-3 linki do sklepu. Jeśli chcesz podlinkować więcej wklejaj adres podstrony ze sklepu bez przekształcania go w klika,gdy odnośnik. Uważaj też na blogera, bo usuną Twojego bloga jeśli dojdą do wniosku, że został on stworzony tylko po to, by promować zewnętrzną stronę internetową.

sklep-ssl-shoper
Niestety certyfikat SSL jest dodatkowo płatny w Shoperze.

Czy Shoper zapewnia skuteczne pozycjonowanie?

Shoper ma dosyć dobrze skonstruowany system służący pozycjonowaniu. Za pomocą dodatków skutecznie zadbasz o optymalizację swojego sklepu, ale musisz liczyć się z tym, że potrwa to dosyć długo.

Na szczęście podstawowe kwestie optymalizacji zapewnia oprogramowanie sklepu w modelu SaaS. Przede wszystkim: sklep jest zoptymalizowany pod wyszukiwarki, więc posiada m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu. Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna, mają własne elementy typu title, meta description i meta keywords. Co istotne, że oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację z Google Analytics i z Tag Managerem.

W ostatnim tylko czasie, w oprogramowaniu Shoper wprowadzono następujące zmiany:

  • zoptymalizowanie działania sklepu przy wykorzystaniu własnych adresów dla kategorii, usprawnienie definiowania nagłówka ‘H1’ stron kategorii;
  • poprawienie generowania linków w mapie Google, dla produktów i kategorii z własnym adresem url, dla innego języka niż domyślny;
  • rozbudowa integracji z Google Analytics o funkcję analityczną Enhanced E-commerce, czyli „ulepszonego e-commerce”;

seo generator