Pozcjonowanie i SEO dla firmy – jakie, za ile, po co?

firma
Pozycjonowanie firmowej strony to ważna sprawa ale nie jest to proces trudniejszy, bo są nawet pewne bonusy.

Wiele polskich firm decyduje się na pozycjonowanie z automatu, czyli kupują sobie hosting ze stroną w pakiecie, a i usługa SEO znalazła się w ofercie za 10 zł. Firmy dostają zniżkę, bo wraz z hostingiem podpisują cyrograf na dwuletnie manipulowanie ich serwisem, a potem trzeba, zazwyczaj, zapłacić znacznie więcej, by utrzymać wynik.

seo generator

Jakie pozycjonowanie dla firmy, czego unikać?

Jeśli masz działalność, to posiadanie strony internetowej jest podstawą. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że może mieć 2-3 strony, co w wielu firmach nie kosztuje dużo. Bowiem sam design (wygląd) nie ma znaczenia. Na początku, każdy śmiał się z wyglądy FaceBooka, bo w internecie królowały kolorowe ozdobniki i efekty flash.  Zatem:

  1. Wygląd strony ma małe znaczenie!
    Dla niektórych to odkrywcza wiadomość, że Google nie wie, że dany kolor jest ładny, a rozmieszczenie bloków w witrynie modne. Dla Google liczą się zupełnie inne parametry, co oznacza, że możesz kupić sobie dwie dodatkowe strony z prostą grafiką (często darmową). Dzięki temu zdobędziesz kolejne źródła, które możesz pozycjonować. My, jesteśmy zwolennikami pozycjonowania dodatkowych stron, a na tej “ważniejszej” pierwszej niech  eksperymentuje ktoś inny.
  2. Firmy nie muszą płacić więcej!
    Często, dla stron firmowych obowiązują zupełnie inne cenniki. Zazwyczaj, już podczas audytu bierze się pod uwagę, “że to firma i można zażądać więcej”. Zatem, zrób szybki research i poznaj, jakie są koszty pozycjonowania. Zależą one głównie od wielkości serwisu i od tego, czy trzeba napisać nowe artykuły. Średnio za 1000 znaków liczy się od 15 do 30 zł.
  3. Strony firmowe nie są trudniejsze w pozycjonowaniu.
    Zawartość strony firmowej stanowi takie samo wyzwanie, jak blog z tekstami piosenek. Jedynie, frazy kluczowe, na jakie chcesz zaistnieć w wyszukiwarce mogą generować koszty. Koszt za frazę zależy od tego, jak stare są domeny, z którymi chcesz konkurować. Jednak często dodanie wyrazu obniża koszt frazy nawet o 80%. Dlatego staraj się wybierać frazy z 3 wyrazami. Lepiej i taniej wyjdziesz na frazie ‘tanie zakupy w Łodzi” niż “Łódź zakupy”.

Czy Google pomaga w SEO dla firm?

Tak, Google pomaga w SEO, ale tylko tym, którzy korzystają z mapek Google. Obecnie wyniki lokalne są tym, na co warto postawić. Mapka w Google sama się ukazuje w wynikach wyszukiwania, wystarczy tylko zgłosić tam swoje dane. Google inwestuje w przymilanie się firmom, bo zakłada, że wydasz więcej na dodatkowe usługi (AdWords).

Jednak, bez odpowiednich działań SEO, strona nie spełni Twoich oczekiwać, bo ruch organiczny jest najcenniejszym i zależy od tego, co masz na swoje stronie. Ważna jest jakość tekstu, optymalizacja serwisu, czytelność dla robotów indeksujących, poprawna wersja mobilna (nie czytać ładna) i szybkie ładowanie strony. Tutaj Google podsyła narzędzia do sprawdzania działania strony:

Ile kosztuje pozycjonowanie firmowej strony?

Koszt pozycjonowania strony firmowej zależy od jej wielkości. Cena zależy również od rodzaju umowy, jaką oferuje agencja SEO. Tutaj jest bardzo szeroki wachlarz, bo możesz mieć rozliczenie stałe (płacisz stałą stawkę, co miesiąc), możesz płacić za frazy lub za ogólne wyniki w wyszukiwarce, gdzie cena ustalana jest po pewnym czasie.

Definitywne, polecamy oferty z tzw. płaceniem za efekt. Czyli zamawiasz pakiet i płacisz dopiero po osiągnięciu wyników. W tym przypadku możesz wybrać jakiś pakiet lub same frazy do pozycjonowania. Obecnie popularne są pakiety, w których płaci się tylko za osiągnięte wyniki i dodatkowo dostaje się usługi (copywriting, audyt seo i optymalizacja serwisu).

Zobacz też:
Generator tekstów
Czy linki się liczą?

Jeśli firma ma niewielką stronę, to usługi SEO są stosunkowo niskie.

Cennik pozycjonowania dla firm:

  • do 15 podstron: 100- 300 zł;
  • do 50 podstron: 300 – 800 zł;
  • powyżej 50 podstron: 800 – 1500 zł;

Po co mi pozycjonowanie, co mi da SEO?

Jeśli stworzysz serwis internetowy “od tak”. Czyli, ktoś napiszę, że skrypt strony jest dostosowany do SEO i dadzą Ci linka z katalogu – wiedz, że to nie jest SEO, to nie jest pozycjonowanie 😉

Zasady SEO zmieniają się kilka razy w roku. Oferta automatycznego seo (serwis dostosowany do SEO), nie jest aktualna. Ponadto oferta linkowania z jakiegoś źródła (np. z hostingu) nic nie daje i może zaszkodzić, bo nie jest to link zgodny z Twoją treścią. Zaś, dobre SEO sprawi, że będziesz widział wyniki nawet po zaprzestaniu korzystania z oferty. Po prostu Twoja domena przejdzie audyt i zostaną wprowadzone poprawki (również copywriting).

Zalety pozycjonowania Wady
– wydobycie ze strony, wszystkiego, co wartościowe;
– odkrycie nowych fraz z tzw. “długiego ogona”;
– naprawa błędów;
– po rezygnacji, nadal są pewne efekty SEO.
  • związanie umową w okresie uzyskiwania pozycji w Google.

 

Uwaga na oddawanie swojej strony dla firmy pozycjonującej!

Zalecamy, by nie zgadzać się na oddawanie całej zawartości serwisu dla agencji SEO. Chodzi o przypadki, gdy umowa na pozycjonowanie wymaga, byś udzielił zezwolenia na przechowywanie serwisu na serwerach firmy pozycjonującej. Co innego, gdy zamówisz usługę dodatkowej strony w celu pozycjonowania. W przeciwnym razie, po rezygnacji z umowy, zostaniesz z niczym. Zdarzało się, ze zgłaszały się do nas podmioty, które nie miały żadnego dostępu do swojego serwisu. Dlatego zalecamy dokładne czytanie umowy i dopytywanie się o szczegóły oferty.

“Firma, która nie istnieje w Internecie, za pięć lat przestanie istnieć w ogóle.” (2001 rok)