Negatywne pozycjonowanie okiem eksperta SEO

W Hangoucie dla webmasterów John Mueller z Google odpowiedział na pytanie od wydawcy internetowego, który zapytał, co zrobić z negatywnym atakiem SEO. Chodzi o depozycjonowanie strony, a wydawca internetowy zapytał, czy powinien poczekać na reakcję Google.

Ważne pytanie o negatywne pozycjonowanie (depozycjonowanie)

„Moja strona internetowa zawiera setki linków, które wydają się być spamem. Podejrzewam, że być może jeden z moich konkurentów próbuje obniżyć moje rankingi. Czy muszę odrzucać te linki tydzień po tygodniu? A może powinienem się martwić tylko wtedy, gdy dostanę nienaturalne ręczne działanie? ”

Na pytanie, pojawiła się odpowiedź Johna Muellera, który powtórzył, że ​​algorytm Google ignoruje już spamowe linki.

„Ogólnie uwzględniamy je automatycznie i staramy się… ignorować je automatycznie, gdy widzimy, że się komuś przydarzają.Myślę więc, że to działa dobrze. ”

John Mueller stwierdził też, że linki były prawdopodobnie zwykłymi linkami spamowymi. Normalne odsyłacze do spamu występują naturalnie przez cały czas, bo spamerzy uważają, że linkowanie do witryny o wysokim rankingu zmyli Google. Sądząc po słowach eksperta, nie powinniśmy obawiać się takich działań.

Więcej wiadomości o SEO i SEM tutaj.

John Mueller zapewnia, że nie da się depozycjonować domeny ALE

„Jeśli chodzi o rezygnację z tych linków, podejrzewam, że są to zwykłe spamerskie linki, które pojawiają się na Twojej stronie, więc nie martwię się o nie za bardzo. Prawdopodobnie odkryliśmy to sami. ”

Co ciekawe, po chwili Mueller zasugerował, by użyć narzędzia Disavow.

„Jeśli martwisz się i nie jesteś tego pewien i po prostu chcesz się upewnić, że Google poprawnie reaguje na depozycjonowanie, zalecam użycie narzędzia disavow.”

Później dodał:

“Narzędzie disavow tool nie oznacza przyznania się do winy ani niczego takiego. Po prostu mówisz naszym systemom, że te linki nie powinny być brane pod uwagę w Twojej witrynie. I jest wiele powodów, dla których możesz chcieć ignorować niektóre linki.”

Odnosząc się do powyższego, warto zauważyć, że stanowisko Google jest jasne, że wyszukiwarka potrafi sobie poradzić ze spamowymi linkami. John Mueller ponownie przedstawił problem negatywnego SEO z powrotem do idei, że:

„Z drugiej strony, jeśli uważasz, że te linki są dość normalnym spamem i coś, co każdy algorytm by wymyślił, możesz po prostu zostawić je w spokoju i po prostu przejść dalej.”

Disavow Tool tylko dla ekstremalnych przypadków

John Mueller zakończył stwierdzeniem, że narzędzie disavow jest przeznaczone tylko do ekstremalnych przypadków. Bowiem nie jest to narzędzie, które powinno być szeroko stosowane, a wręcz przeciwnie, powinno być rzadko używane.

Oto co powiedział:

„Sądzę, że w przypadku większości dostępnych stron internetowych, w większości takich jak większość witryn, nie trzeba używać narzędzia disavow. Dlatego mamy narzędzie disavow, które jest tak oddzielone od konsoli wyszukiwania, że ​​nie kusi Cię jego używanie, ponieważ wygląda ono tak jak normalna część konsoli wyszukiwania. To naprawdę coś, czego naprawdę potrzebujesz w naprawdę ekstremalnych przypadkach.”

Print Friendly, PDF & Email