Daily Mail o swojej porażce w SEO

Branżowe media donoszą, że The Daily Mail, bardzo duży brytyjski wydawca online, stracił połowę ruchu w organicznych witrynach internetowych. Według posta z forum Google Search Console użytkownik twierdzi, że jest dyrektorem SEO The Daily Mail.

seo generator

Dostali filtr przy ostatniej aktualizacji

Po lekturze posta, wygląda na to, że Daily Mail został trafiony przez aktualizację podstawowego algorytmu wyszukiwania Google z 3 czerwca 2019 r., Mendez powiedział, że dailymail.co.uk stracił 50% ruchu, a Google Discover spadł o 90% ruchu. Po pewnym czasie portal Searchengineland.com dotarł do Mendeza, aby potwierdzić autentyczność posta.

„Dzień po szerokiej aktualizacji algorytmu (3 czerwca) zaobserwowaliśmy ogromny spadek ruchu w wyszukiwarce od Google (utrata 50% dziennego ruchu)” – pisał Mendez. Dodał: „To był spadek w ciągu 24 godzin i nie wprowadziliśmy żadnych zmian na stronie. Co więcej, widzieliśmy spadek ruchu Discover o 90% i nie poprawił się. Dotyczy to wszystkich branż, urządzeń, AMP i innych producentów. ”

Jak wspominałem wcześniej, wczesne dane na temat tej aktualizacji Google pokazują, że wiele witryn straciło ruch i wiele witryn zyskało. W rzeczywistości Mirror, the Sun, Metro i inne brytyjskie publikacje online zyskały zgodnie z brytyjskimi danymi. Ale gdy jedna strona zyskuje, inni mogą stracić. Okazało się, że Daily Mail traci 43% widoczności w wyszukiwaniu.

dayily-mail-seo
Daily Mail przyznało się do porażki SEO. W sumie, cóż innego mogli zrobić?

Spekulacja i teoria SEO

Wokół spadku widoczności Google dla witryny The Daily Mail jest wiele spekulacji. Ludzie spekulują, że ma to związek z reklamami, szybkością witryny, treścią, politycznym nastawieniem i tak dalej. Niektórzy nawet spekulowali, że ktoś użył w poście imienia Jesus Mendez, aby jego dyrektor SEO Daily Mail wyglądał źle. Ale Mail Online potwierdził, że Jesus Mendez rzeczywiście napisał ten post na forach Google.

Dlaczego powinniśmy się tym przejmować?

Wiele osób ze społeczności SEO jest bardzo uczciwych wobec problemów i wyzwań, przed którymi stoją. Wielu nie boi się zadawać pytań i prosić o pomoc swoich rówieśników. Jednak rzadko zdarza się, aby duża publikacja i firma notowana na giełdzie mówiła o utracie znaczącego ruchu w publicznym wątku forum. Wciąż jest zbyt wcześnie, aby wyciągać ogólne wnioski na temat aktualizacji czerwcowej, ale należy monitorować konto Konsoli wyszukiwarki Google pod kątem zmian.

Dziękuję Jesus’owi Mendez, że nie obawiał się podzielić swoją opinią na publicznym forum!